6 Haziran 2012 Çarşamba

Başlangıç

        Fonksiyonel programlama, uzun zamandır üzerinde gerçekten birşeyler yapmak istediğim bir alandı. Bende içimdeki istek doğrultusunda Haskell öğrenmeye karar verdim. Öğrendikçe farkettimki bu iş hiç C veya Java gibi emir stili(imperative style) programlamaya benzemiyor. Programlama konusunda az çok tecrübem olmasına rağmen Haskell'e geçince sudan çıkmış balığa döndüğmü itiraf etmeliyim. En başlarda Haskell kodları gözüme çok anlamsız geliyordu, kısacık kodun benim C'de yapmak için baya kod yazdığım işi nasıl yapabildiğini bi türlü anlayamıyordum.  Fakat Haskelle zaman geçirdikce fark ettim ki fonksiyonel programlama gerçekten çok farklı, çok güçlü ve herşeyin ötesinde çok zevkli ve bence programlamayla uğraşan her insanın hakkında bilgi sahibi olması gereken bir konu. Bu nedenlerle, benim gibi fonksiyonel programlamayı merak eden ve bu farklı dünyaya adım atmak isteyen insanlarla öğrendiklerimi paylaşmak için bir şeyler yazmaya karar verdim. Bende yazdıkça daha çok şey öğrene bileceğimi umuyorum.
Not: Yazılarımın çoğunda okuyucunun programlama bildiğini varsayarak anlatacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder